معایب و مزایای هر یک از دو نوع ماوس به چه صورت است؟
پاسخ به اینگونه سوالات تا حد زیادی به کاربردی که شما از موس خود انتظار دارید برمیگردد.
چندین نکته برای اینکه شما بتوانید بهترین انتخاب موس را برای لبتاب و کامپیوتر خود داشته باشید به اختصار بیان می کنم:
1-دقت و سرعت:
به صورت پیش فرض دستگاه های بیسیم از نوع باسیم خود کندتر عمل می کنند و علاوه بر سرعت،موس های باسیم از دقت پایین تری برخوردار هستند و همین امر برای کسانی که با سیستم خود بازی می کنند نقطه ضعف محسوب میشود.در نتیجه ماوس های باسیم از لحاظ دقت و سرعت از ماوس های بیسیم بهتر هستند.
2-حمل راحت:
موس های بیسیم برای اتصال به دستگاه شما نیازی به درگاه USB ندارد و از طریق بلوتوث به راحتی به سیستم شما متصل می گردد و چون از منبع تغذیه خود که باطری می باشد استفاده می کند ممکن است دچار مشکلاتی همچون عمر باطری و وزن آن شود.
در حالیکه موس های باسیم انرژی خود را از درگاه USB و از سیستمی که به آن متصل است دریافت می کند و حمل و نقل آن برای کسانی که از لبتاب استفاده می کنند کمی سخت و جاگیر می باشد.
3-زیبایی:
با استفاده از موس بیسیم،شما دارای میزکاری با ظاهری مرتب تر هستید و همچنین قابلیت اتصال سریع به سایر سیستم ها برای شما فراهم است این در حالی است که موس باسیم برای استفاده از سیستم جدید نیاز به جابه جایی دارد و شما همواره درگیر شلوغی و کابل زیاد روی میز خود خواهید شد.
   
4-قیمت:
در گذشته اختلاف قیمت فاحشی بین موس های بیسیم و باسیم وجود داشته است اما امروزه این اختلاف قیمت به حداقل خود رسیده و انتخاب بین این دو گزینه به سلیقه و کاربرد شما بستگی دارد.
5-اندازه و وزن:
انتخاب اندازه موس کاملا سلیقه ای بوده و توجهی به دستان خود نکنید ، چراکه ممکن است کسانی که دستان بزرگ دارند با موس کوچک راحت باشند و یا کسانی که دستان کوچکی دارند کار با موس بزرگ برایشان راحتتر باشد.
اما اگر شما بصورت حرفه ای کار می کنید حدالامکان از موس های کوچک دوری کنید چراکه کنترل آن سختتر بوده و دقت شما را پایین می آورد.
موس های بدون سیم بخاطر وجود باطری در داخل خود از وزن سنگین تری برخوردار است و وزن متوسط در موس باسیم بین 90 تا 100 گرم می باشد و این اختلاف وزن برای کسانی که در زمان کار کردن احساس می کنند جسم سنگینی بر روی میز جابه جا میکنند باید مورد توجه قرار گیرد.
با توجه به مطالب گفته شده اگر شما گیمر هستید و دقت و سرعت برای شما در الویت می باشد بهترین انتخاب برای شما ماوس سیم دار است.
و اگر به د نبال راحتی و زیبایی هستید موس بیسیم انتخاب نمایید.

شما عزیزان میتوانید برای دیدن نمونه ماوس های باسیم و بسیم به سایت فروشگاهی موبایل مهیار مراجعه و از قسمت لوازم جانبی کامپیوتری تنوع و قیمت آن ها را مشاهده و در صورت نیاز ثبت سفارش نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Girl in a jacket